Mit job er at passe telefonen. For flere forskellige firmaer. Jeg er ansat i et kundecenter, og vi tager telefonen for adskillige og meget forskellige firmaer. De bruger vores service, fordi vi sparer dem tid, men samtidigt sikrer, at de ikke mister kunder.

Det er et sjovt job, men man skal sørme holde tungen lige i munden, og man skal koncentrere sig. Efter en dag med 5 timers telefonpasning kan jeg godt være lidt ør i hovedet.

Varierende hverdag

Det kan være, at jeg det ene øjeblik skal svare på spørgsmål fra en kunde, som gerne vil købe et tv-apparat. Så skal jeg bruge al den viden, jeg har om de forskellige apparater, som kunden sælger. Det næste øjeblik skal jeg så booke et møde mellem en bank og en person, der gerne vil have et lån.
Det er det, der er udfordrende: Man skal kunne tale med mennesker på vidt forskellige måder, og man skal altid være venlig. Og forstående. Det kan være en stor opgave. Men det er det, jeg kan lide ved jobbet. Det er meget varieret. Det ene øjeblik skal jeg være saglig og objektiv, det næste, må jeg gerne være lidt mere grinende, men skal samtidigt give de rigtige oplysninger. Og så skal jeg altid være parat til at lytte, hvis det er en utilfreds kunde, som ringer op.

Det er det værste. Når en utilfreds kunde ringer op, så kan de være temmelig aggressive at høre på. Jeg ved jo godt, at det ikke er mig som person, de skælder ud, men alligevel. Det kan godt være en udfordring at skulle høre på. Især hvis man ikke har erfaringen. Jeg kan huske de første gange, hvor jeg havde sure kunder i telefonen. Det var ikke så sjovt. Jeg var på grådens rand flere gange. Men efterhånden som jeg fik mere erfaring, blev jeg også bedre til at håndtere den slags kunder. Det kan man nemlig godt lære.

Disclaimer